Pozitivne afiramcije so nam lahko v pomoč v stresnih trenutkih

Pozitivne afiramcije so nam lahko v pomoč v stresnih trenutkih

Kadar smo pod stresom, je oteženo tudi naše razmišljanje, zato težje rešujemo različne miselne probleme. Pri tem si lahko pomagamo s pozitivnimi afirmacijami.

Gre za proces, pri katerem se osredotočimo na to, kaj želimo in kaj je tisto, kar nam je resnično pomembno. Pozitivne afirmacije lahko ljudem pomagajo razreševati številne različne probleme in spodbujajo zmožnost logičnega mišljenja.

Raziskovalci z ameriške univerze Carnegie Mellon University pravijo, da lahko pozitivne afirmacije med drugim vplivajo tudi na boljši učni uspeh šolarjev. Dr. J. David Creswell pojasnjuje, da so z ekipo raziskovalcev odkrili mehanizem, ki kaže, kako velik vpliv imajo afirmacije na reševanje miselnih problemov, ki jih morajo ljudje rešiti pod pritiskom.

Raziskovalci so za namen raziskave nekaj študentov prosili, naj vrednote, kot so posel/služba, družina ali prijatelji, razvrstijo po pomembnosti. Strokovnjaki so jih prav tako spraševali o tem, koliko kroničnega stresa doživaljajo.

Nato so naključno izbrano skupino sodelujočih prosili, naj napišejo nekaj povedi o tem, zakaj je določena vrednota zanje najpomembnejša. Po njihovih besedah naj bi šlo za standardno vajo o osebnih afirmacijah.

Na koncu so morali udeleženci rešiti še zahtevno miselno nalogo, pri tem pa so bili močno časovno omejeni, tako da so bili pod velikim pritiskom.

Rezultati so pokazali, da so tisti udeleženci, ki so v preteklem mesecu doživljali veliko kroničnega stresa, slabše rešili nalogo. Rešili so namreč za polovico manj problemov kot ostali.

Slika pa je bila popolnoma drugačna pri tistih, ki so imeli možnost pred začetkom reševanja naloge v mislih ponoviti nekaj pozitivnih afirmacij. Nekaj kratkih afirmacij je imelo na uspešnost reševanja naloge velik učinek, saj so z njihovo pomočjo udeleženci bolj uspešno ublažili stres in tako rešili dano nalogo.

Tudi študenti, ki so bili kronično pod stresom, a so poskusili z vajo afirmacij, so se pri reševanju naloge odrezali enako dobro kot tisti, ki niso doživljali močnega negativnega stresa.

Dr. Creswell predlaga, da si ljudje, ki so pod velikim stresom, pred opravljanjem zahtevnih miselnih nalog preprosto vzamejo nekaj minut in razmišljajo o rečeh, ki so jim pomembne in v katere verjamejo. Gre za zelo preprosto, a nadvse učinkovito vajo, ki lahko vsem ljudem pomaga, da so lažje kos številnim nalogam, ki jih morajo opraviti pod pritiskom.

 

Vir: Psych Central News l Foto: Freedigitalphotos.net

Kategorije

Rubrike

Preberite še

Glavoboli: Vzrok je lahko (tudi) stres

Kadar smo pod stresom, je oteženo tudi naše razmišljanje, zato težje rešujemo različne miselne probleme. Pri tem si lahko pomagamo s...