Pišite – to je dobro za vaše zdravje

Pišite – to je dobro za vaše zdravje

Velik paradoks današnjega časa je, da smo v hitrem ritmu življenja in nenehni komunikaciji s svetom v obliki elektronskih in drugih sporočil bombardirani z informacijami, hkrati pa nam še kako manjka tiste pristne intime. Teksaški psiholog James Pennebaker je ugotovil, da pisanje o najglobljih občutkih deluje močno terapevtsko in nam pomaga pri marsikateri težavi.

Če ljudje ne izražamo svojih čustev in občutkov, lahko to na dolgi rok močno škoduje našemu zdravju. Nenehen stres, ki nastane, če v sebi ves čas držimo čustva, občutke, bolečino in težave, sčasoma načne imunski sistem. Dr. Pennebaker je v raziskavo vključil več tisoč ljudi, ki so se soočali z različnimi življenjskimi krizami. Ugotovil je, da lahko s pisanjem o svojih mislih, občutkih, doživljanjih, sprostimo notranjo napetost, ublažimo čustveno bolečino, dobimo boljši vpogled vase in svoje doživljanje ter poskrbimo za svoje duševno zdravje.

Popolnoma normalno je, da o nerazrešenih stvareh, ki nas mučijo v življenju, vsi radi podrobno razglabljamo in se z njimi ukvarjamo ter iščemo odgovore, rešitve, pomen … Če pišemo o svojih težavah, ne zmanjšamo le stresne obremenitve, ampak dobimo širši pogled na svojo težavo in najdemo marsikatere odgovore, ki smo jih prej morda tako intenzivno iskali, a nikoli našli. Ko začnemo pisati, se lahko na plan prikradejo negativna čustva – žalost, jeza, anksioznost, vendar ljudje na ta način sčasoma vendarle najdejo tudi mir. Če imamo resnejše duševne težave, potem absolutno poiščimo nasvet ustrezno usposobljenega strokovnjaka. A številne težave lahko rešimo že tako, da si dovolimo odpreti srce in dušo ter vse, kar čutimo, prelijemo na papir.

 

Vir: Psychology Today l Foto: sxc.hu

 

 

Kategorije

Rubrike

Preberite še

Odprite se! Pišite o svojih najtežjih izkušnjah

Teksaški psiholog James Pennebaker je ugotovil, da pisanje o najglobljih občutkih deluje močno terapevtsko in nam pomaga pri marsikateri težavi.