Kako zmanjšati vnos sladkorjev?

Kako zmanjšati vnos sladkorjev?

Morda je naslednji opis poznan tudi vam: Pojeste kosilo, ki naj bi vas nasitilo vsaj za nekaj  ur. A glej ga zlomka, temu ni tako, saj kmalu po zaužitem obroku začutite željo po sladkem. Ta želja je tako velika, da se ji je na videz nemogoče upreti.

Taki napadi so pogosto posledica uživanje hrane z velikim deležem ogljikovih hidratov, ki nenehno spodbujajo izločanje hormona inzulina in s tem nihanje krvnega sladkorja.

 

Če ste telesno aktivni in bi radi preoblikovali telo, vam sladke dobrote po obrokih lahko otežijo doseganje ciljev. To še posebej velja takrat, kadar so ti obroki večji. Če želite biti pri doseganju ciljev kar se da uspešni, je najbolje, da se takim razvadam odpoveste.

Seveda pa se lahko zgodi, da je želja po sladkem po kosilu tako močna, da se ji resnično ne morete upreti. Tudi v takih trenutkih si lahko pomagate, in sicer tako, da uporabite naslednje trike:

- spijte en ali dva kozarca sveže pripravljene limonade,

- pojejte manjši kos sadja (banana, jabolko, pomaranča),

- šele nato zaužijte nekaj sladkega (naj bo to čokolada z visokim deležem kakava).

Tako bo hrepenenje po sladkem precej manjše ali pa bo izginilo, saj bo vaš želodec že precej poln. To je zelo enostaven način, s katerim lahko zmanjšate željo po sladkem.

 

Če vam to ni dovolj in ste pripravljeni storiti nekaj več, pa lahko poskusite z naslednjimi triki:

- Takoj po obroku se zaposlite z vam ljubim opravilom in želja po sladkem bo hitro minila.

- Za glavni obrok si vzemite čas in ga jejte počasi in polno okušajte.

- Po obroku si umijte zobe, ker boste tako odstranili okus hrane v ustih in zmanjšali željo po sladkem.

- Pripravite si sladico, ki ni nabita s sladkorji. Polno zanimivih receptov lahko najdeš na moji strani pod rubriko recepti;

 - Obroke z visokim deležem ogljikovih hidratov sprememinte tako, da bo delež le teh manjši in na njihov račun zaužijte več zdravih maščob, kot so olivno olje, rumenjaki, kokosovo olje, oreščki, mastne ribe. Maščobe dajo večji občutek sitosti po končanem obroku in tako zmanjšajo željo po sladkem.

- Uporabljajte začimbe, saj boste z njimi povrnili in okrepili okus zdrave hrane. Tako boste lažje nadzorovali željo po nezdravi prehrani.

 

S temi preprostimi triki se boste lažje spopadali z napadi nekontroliranega uživanja sladkarij. Če boste poskusili en trik in ne bo učinkovi, se ne predajte. Poskusite drugega ali namige kombinirajte med seboj. Nekaj vam bo slej ko prej ustrezalo in s tem boste prišli bližje svojim ciljem.

 

 

Avtor: Boštjan Šifrer, certificirani osebni trener fitnesa in strokovnjak za izgubo telesne teže in zdrav način življenja.

www.vitalno-telo.com