Kako obvladati napetost in nemir

Kako obvladati napetost in nemir

Za obvladovanje napetosti in nemira, ki postajata posledica vpliva stresa, pogosto uporabljamo različne relaksacijske oziroma sprostilne tehnike. Za to, da se naučiš sprostiti napetost, ni treba biti psiholog.

Med najpogosteje uporabljenimi tehnikami sproščanja so različne oblike dihalnih vaj, globokega sproščanja, kot so hipnoza in avtohipnoza, avtogeni trening, Jacobsonova metoda progresivne relaksacije, biofeedback metoda sproščanja ter različne oblike meditacije in joge. Ena izmed najbolj učinkovitih in znanih tehnik sproščanja pa je zagotovo avtogeni trening.

Poleg različnih sprostilnih vaj ne smemo pozabiti vsakodnevnih aktivnosti, ki imajo že same po sebi sprostilni značaj. Dober relaksacijski učinek ima na primer tuširanje v vroči vodi ali savnanje, lahen tek ali sprehodi. Včasih je sprostilna že samo običajna zabava v prijetni družbi ali kakšne druge stvari, ki jih radi počnemo. Ko smo pod stresom, namreč zelo radi pozabimo na stvari, ki nas veselijo in v katerih uživamo. Tudi z njihovo močjo tako lahko znižujemo negativne učinke stresa.

Človek, ki je pod stresom, mora znati poskrbeti za sprostitev, sicer se sama količina stresa povzpne čez mejo tolerance in posledično prinaša težave v vsakdanjem življenju. 

 

Dihalne tehnike

Dihalne tehnike predstavljajo najpogostejši način sproščanja napetosti. Vsak posameznik se  sam zaveda, da lahko z umirjanjem dihanja povzroči ugoden in sprostilen vpliv na svoje telo in misli. Dihalne vaje so izredno praktične, saj jih človek lahko uporabi praktično v vsaki stresni situaciji, v trenutku, ko čuti, da napetost narašča. 

Človek za optimalno funkcioniranje potrebuje ogromno količino energije, ta pa lahko nastaja samo ob zadostni količini kisika. Pomanjkanje kisika povzroča utrujenost, padec koncentracije, občutek težkega telesa, pomanjkanje aktivacije, pogosto pa pride tudi do depresivnih razpoloženj. Rezultat tega pa je slabša učinkovitost. Dobra preskrba s kisikom pa po drugi strani pospeši kroženje krvi in omogoča večjo mobilizacijo energije, zato se človek tudi počuti močnejšega, čuti več svežine, pogosto postane zaradi vsega tega tudi bolj samozavesten.

Večina ljudi pogosto diha samo prsno, pozablja pa na poglobljeno trebušno dihanje. Še posebej ob stresnih dogodkih postaja dihanje še plitvejše in manj učinkovito. Bistvo uporabe dihalnih tehnik je, da se človek nauči umiriti in sprostiti dihanje. Posameznik mora ozavestiti, da dihanje prihaja samo od sebe, da gre skozi telo v vsak najmanjši del, ga napolni z energijo in umiri ter pripravi za stanje koncentracije. Med dihalnimi vajami najpogosteje uporabljamo vajo trebušnega in vajo ritmičnega dihanja.

 

Celoten članek si preberite v brezplačni reviji Virus.

Avtor: prof. dr. Matej Tušak

Foto: depositphotos

Kategorije

Rubrike

Preberite še

Pozitiven stres od prazgodovine do danes

Za obvladovanje napetosti in nemira, ki postajata posledica vpliva stresa, pogosto uporabljamo različne relaksacijske oziroma sprostilne tehnike. Za to, da...