Izboljšajte razpoloženje: Hruška z dimljeno skušo in kozjim sirom

Izboljšajte razpoloženje: Hruška z dimljeno skušo in kozjim sirom

Tokrat smo vam pripravili lahko in oksuno solato, ki si jo lahko privoščite kadarkoli. Zaradi svojih sestavin vam bo v še posebej veliko pomoč takrat, kadar boste potrti in brez energije. To pa je kot nalašč za te zimske dni, ko nam primanjkuje dnevne svetlobe.

Nasvet strokovnjaka za prehrano:

Triptofan je esencialna aminokislina in prekurzor serotonina. Serotonin pa je tisti nevrotransmitor, ki nam daje občutek umirjenosti in zadovoljstva ter skrbi za naš dober spanec. Kadar nam primanjkuje triptofana, se to kaže skozi depresivno razpoloženje, anksioznost, impulzivnost, razdražljivost, nespečnost in skozi težave s koncentracijo. V tokratni jedi bi rada izpostavila dve živili, ki sta zelo bogati s triptofanom in tako neposredno vplivata na vaše (boljše) razpoloženje.

 

Kozji sir

Kozje mleko in izdelki iz njega so lažje prebavljivi od kravjega mleka in izdelkov iz njega. Številni ljudje, ki jim kravje mleko sicer povzroča težave, lahko uživajo v kozjem mleku in njegovih izdelkih. Naj povem, da je kozje mleko odličen vir kalcija, fosforja in vitamina B 12 (pa tudi drugih vitaminov iz B-kompleksa).

Kozji sir vsebuje veliko tirozina in triptofana. Tirozin je aminokislina, ki se v možganih spremeni v noradrenalin. Tirozin skrbi za boljšo umsko zbranost in mentalno ostrino ter povečuje koncentracijo in motivacijo.

Kadar ste potri, so najbolj pripročljiva prav živila z visoko vsebnostjo tirozina in triptofana. In mlečni izdelki so torej kot nalašč.

 

Dimljena skuša

Kadar se počutimo slabo in smo potrti, ljudje pogosto posežemo po hrani, bogati z enostavnimi sladkorji, kar pa ni optimalno. Zase boste naredili več, če boste uživali živila, bogata s triptofanom, kot so na primer ribe, sir, purana, oves …

Skuša je zagotovo ena boljših plavih rib, ki vas bo oskrbela z veliko beljakovinami in zdravimi maščobami.

Naj še izpostavim, da je hrano, bogato s triptofanom priporočljivo uživati skupaj z živili, ki vsebujejo veliko vitamina C, saj tako povečamo absorpcijo. Tokratno solato bomo na primer pokapljali z limoninim sokom, kar je odlično.

 

Zdaj pa se vam zagotovo že cedijo sline, zato se kar lotimo priprave ...

 

Sestavine:

300 g fileja dimljene skuše

2 hruški viljamovki

200 g solate ali druge sezonske solate in kreše

100 g poltrdega kozjega sira

1 dl olivnega olja „Belica Ancaria“

sok 1/2 limone

poper

 

Priprava:

Na krožnike razdelimo solato, hruško narežemo na tanke lističe ter jo zložimo na solato.

Meso dimljene skuše očistimo koščic, jo zrežemo na manjše koščke ter potresemo po solati. Vse skupaj pokapljamo z limoninim sokom,popramo ter začinimo z olivnim oljem. Na koncu naribamo na tanke lističe kozji sir ter postrežemo.

 

Če se želite resnično pustiti razvajati, lahko to specialiteto okušate v restavraciji Rizibizi v Portorožu.

Pripravil: Tomaž Bevčič, restavracija Rizibizi

Strokovne smernice je podala: Andreja Košir, študentka Prehranskega svetovanja – dietetike

Fotografije: Miha Šinkovec