Kako naj si organiziram življenje?

Kadar imam v službi veliko dela, ko čutim, da sem pod velikim stresom, ponoči ne morem zaspati. Ves čas razmišljam o svojem delu, o tem, kaj bi še  vse morala narediti, ali sem naredila kakšno napako. To mi jemlje ogromno energije in navadno se zbudim čisto izžeta in na smrt utrujena.

 

Zelo pomembna je hierarhija obveznosti. Če si na primer zamislimo, da bomo v enem dnevu opravili 10 nalog, si jih razporedimo glede na njihovo pomembnost, prav tako pa tudi poskusimo predvideti, koliko časa nam bo vzela posamezna naloga. Nato se jih lotimo eno za drugo. Ko se lotimo posamezne naloge, se ji popolnoma posvetimo. Ne razmišljajmo o tem, kaj vse naš še čaka, katere naloge moramo še opraviti, kam moramo iti, koga moramo poklicati, ... Tako bomo učinkovitejši, naloga pa bo opravljena prej.

Zelo pomembno je tudi, da se zavedamo svojih omejitev. Če nam morda ni uspelo opraviti vseh zadanih nalog iz prejšnjega dne, te naslednji dan spet ustrezno umestimo v svojo hierarhijo obveznosti.

Da usvojimo neko določeno vedenje, je potreben čas. Tudi brati in pisati se nismo naučili čez noč. Bodite vztrajni in tudi, če vam kdaj ta način načrtovanja obveznosti spodleti, ne obupajte. Že zelo kmalu vam bo ta vedenjski vzorec prišel v kri. Takemu načinu ponavljanja sam pravim kar psiho fitnes – določeno vedenje je treba ponavljati toliko časa, da ga usvojimo in ga potem na nek način avtomatizirano uporabljamo. Z načrtovanjem kakršnikoli obveznosti boste v svoje življenje vnesli red in se tako izognili marsikateri stresni situaciji, poleg tega pa boste zagotovo tudi bolj učinkoviti.

 

Matej Vatovec, dipl.psih.(UN)

 

Foto: Freedigitalphotos.net

Kategorije